מה נשתנה הלילה הזה?

שיתוף:

לקוחות יקרים, 

עם בוא האביב אנו מאחלים לכם ולמשפחותיכם שמחה שגשוג וצמיחה.
אנו מקווים שתזכו לאינספור התחלות וחוויות חדשות, הגשמה עצמית, בחיים הפרטיים והעסקיים כאחד.
ומאחלים לכם חג פסח שמח וכשר!

לאחרונה נשאלנו רבות מקהל לקוחותינו מה הן השקעות אלטרנטיביות ? מה נשתנה ?
לקראת הפסח, ב”הגדה” שלנו להלן נעשה סדר בנושא , גם למי שלא יודע לשאול.

בהמשך גם נביא בפניכם טיפים לאלו מכם שיוצאים לחופשה משפחתית בתקופת הפסח ורוצים לשמור על ביתם בזמן העדרותם, וגם טיפים לעוסקים במלאכת הנקיון ומעוניינים לעשות סדר בניירת ובמסמכים.

בברכת פסח שמח וכשר לכולם,

ארל’ה פרסי וצוות סוכנות הביטוח אגם פתרונות.

השקעות אלטרנטיביות

אפיקי ההשקעות הופכים מיום ליום למגוונים יותר ויותר. חסמי כניסה נופלים זה אחר זה ומאפשרים לציבור הרחב נגישות לעולמות שעד היום היו זמינים ומזמינים רק למשקיעים הגדולים ביותר. כך שהשקעות מניבות תשואה הפכו נגישות לכל אזרח מן המניין.

לפני שנסביר על השקעות אלטרנטיביות, נזכיר כי בפני כולם עומדות האפשרויות של ניהול כסף והשקעתו באמצעות מכשירים פנסיוניים. ראשית יש לבדוק התאמת המוצר והכדאיות לחוסך, ניצול הטבות מס ודרישה בתנאי החוק ( פנסיית חובה וכו’ ).
בין המכשירים אנו מכירים את קופות הגמל, קרנות השתלמות, קופת גמל להשקעה, תוכניות חיסכון פיננסיות, קופה במעמד תיקון 190 , ניצול הטבות מס כגון 125 ד’ וכו’.

מה זה השקעות אלטרנטיביות?

המונח “השקעה אלטרנטיבית” נשמע מורכב ולא ברור, אך בפועל מדובר במקרים רבים באפיקי השקעה מוכרים וממוסדים לא פחות מהאפיקים המרכיבים את שוק ההון “הנורמטיבי”, ובעיקר הכוונה היא למכשירי השקעה שאינם קשורים להשקעה ישירה בשוק ההון.

למה יש צורך באפיקי השקעה אלטרנטיביים?
הכסף הרב שמציף את השווקים הבינלאומיים בשנים האחרונות, לצד הריביות הנמוכות בשוק אגרות החוב ומחירי המניות והנדל”ן הגבוהים, מגדיל את התנודתיות בשווקים ואת החשש לסכנה שיתרחש בהם משבר משמעותי.
מגמה זו מתמרצת משקיעים לאתר אפיקי השקעה היוצרים תשואה סבירה מצד אחד ויציבות מהצד השני, ולבנות תיק השקעות אשר יוכל להבטיח להם תשואות יפות לאורך זמן.

למי מתאים להשקיע במוצרי השקעה אלטרנטיביים?
1) משקיעים מוסדיים
בין הראשונים “לקפוץ על עגלת” ההשקעות האלטרנטיביות היו משקיעים מוסדיים בעולם ובישראל, מתוך כוונה לגוון את תיק ההשקעות שלהם, את שיעור ההשקעות המסורתיות במניות ואגרות חוב. ואכן, רכיב ההשקעות האלטרנטיביות בתיקי המשקיעים המוסדיים נמצא במגמת עלייה מתמדת, ואם לפני 15 שנים הוא היווה אחוזים בודדים מהתיק, הוא מגיע היום בממוצע לרמה של כ-20% -30% ואף יותר מתיקי ההשקעות.

2) לקוחות כשירים
לקוחות בעלי הון גבוה, שניתן להציע להם הצעות השקעה ללא פרסום תשקיף וכו’..
לקוחות אלה מחפשים בדרך כלל אפיקי השקעה מגוונים שיאפשרו להם תשואה טובה ויציבה לאורך זמן, ובעקבות כך החשיפה שלהם להשקעות אלטרנטיביות טבעית ובעלת הגיון כלכלי רב.

3) כולנו
בשנים האחרונות נוצרו מכשירי השקעה המאפשרים גם ללקוחות פרטיים בעלי הון נמוך יותר חשיפה להשקעות אלטרנטיביות. קרנות חוב, קרנות נדל”ן, הלוואות חברתיות ועוד, המאפשרים השקעות בסכומים התחלתיים נמוכים הרבה יותר.

כך ניתן לראות היום לקוחות מכל הגוונים והסוגים או חוסכים לקראת פרישה, מגוונים את תיק ההשקעות שלהם באמצעות אפיקי השקעה אלטרנטיביים.


סוגי השקעות אלטרנטיביות:
השקעה בנכסים אלטרנטיביים
השקעה בנכסים אלטרנטיביים משמעותה בדרך כלל השקעה באפיקים שאין להם קורלציה לשוק ההון. בין הנכסים האלטרנטיביים ניתן למצוא:

  • נדל”ן בין לאומי – קרנות להשקעה בנדל”ן למגורים ונדל”ן מסחרי.
  • קרנות השקעה (Private equity) – קרנות המתמחות בהשקעה בנכסים או עסקים שונים. קרנות ההשקעה יכולה להיות באופן ישיר או באמצעות קרנות נאמנות ייעודיות ונזילות, המפוקחות באופן קפדני, ומציגות תשקיף כחוק.
    בין העסקים והנכסים שמנהלות קרנות ההשקעה מסוג זה ניתן למצוא בתי אבות, נדל”ן מסחרי, הלוואות למטרה או סקטור מסוימים, מימון של עסקאות בשוק הסחורות, מימון לעסקים פרטיים בתחומים שונים ועוד.
  • איגוח תיקי משכנתאות/הלוואות – אגרות חוב המבוססות על מקבץ של הלוואות משכנתא או הלוואות רגילות – פרטיות או מסחריות.
  • הלוואות חברתיות – הלוואות חברתיות (או הלוואות Peer2peer – מאדם לאדם) המבוצעות באמצעות פלטפורמות דיגיטליות שונות. ניתן להשקיע כל סכום (אין מינימום) וגם ניתן להשקיע באופן חודשי .
  • קרנות גידור – קרנות גידור (Hedge Funds) ממנפות אסטרטגיות השקעה שונות על מנת להשיג תשואה עודפת על השוק לאורך זמן.


הסוגים והאפיקים השונים מאפשרים להתאים לכל אחד את הרצוי והנכון עבורו. יש לבחון הפרמטרים השונים ובינהם – אופק ההשקעה הדרוש , כלומר מה הנזילות של הכסף. מה רמת הבטחונות, מה קורה לגבי ירושה? העברה בין דורית? מעמד הכספים בעת עיקול/ נושים? האם הריבית מתקבלת באופן שוטף או בעת סיום ההשקעה וכו’.

נציין שברוב הקרנות האלטרנטיביות תשלום המס על הרווחים הינו 15% במקום 25% בשוק ההון. כמובן יש לבדוק כל מקרה לגופו.


IRA מה זה ?
ניהול קופת גמל/קרן השתלמות בניהול אישי (IRA – Individual Retirement Account), היא קופה/קרן שהכספים הצבורים בה מנוהלים על ידי החוסך או בניהול אישי ע”י מנהל תיקים מורשה או ע”י קרן השקעות המתמחה באפיק מסויים כגון קרן חוב נדלנית וכו’ בהתאם לדוגמאות מעלה .


מהם היתרונות של ניהול אישי של החיסכון הפנסיוני?
    √ שליטה מירבית על מדיניות ניהול החיסכון ותמהיל הנכסים.
    √ יכולת תגובה מהירה והתאמת מדיניות ההשקעה ותמהיל הנכסים למצב השווקים.
    √ שקיפות מלאה של כלל הנכסים המרכיבים את חסכונותיך.
    √ תכנון והתאמה של כלל כספי החיסכון תוך מיצוי אפשרות של הטבות המס.
    √ אפשרות בחירה במנהל תיקים יעודי על בסיס צרכיו ומטרותיו של הלקוח.
    √ עלויות המסחר מופחתות בכל המכשירים הפיננסים.
    √ דמי הניהול מופחתים (IRA בניהול עצמאי).
    √ וכל זה תוך שמירה על סטטוס במיסוי. כלומר הפטור על מס רוחי הון נשמר.

דרכי ניהול החיסכון ב-IRA
כפי שציינו לעיל ניהול קופות גמל וקרנות השתלמות באמצעות IRA יכול להתבצע באחת מן הדרכים הבאות:

1. ניהול עצמאי – מיועד לחוסך/ת בעלי ידע בשוק ההון, המעוניינים לנהל את ההשקעה של כספם באופן עצמאי ולזכות בשליטה מלאה במדיניות ההשקעה ובמרכיבי החיסכון.

2. מנהל/ת תיקים אישי/ת – מיועד לחוסך/ת המעוניינים בליווי ובשירותים של ניהול קרן ההשתלמות וקופת הגמל על ידי מנהל/ת תיקים אישי/ת הנבחר/ת על ידם.

3. ניהול באמצעות קרן – לדוגמא, קרן המתמחה בהשקעות בנדל”ן.


לסיכום –
אנו מזמינים את כל מי שמעוניין לחסוך ולגוון את תיק ההשקעות שלו להתייעץ עימנו. הייעוץ מתאים לכולם – לחכם, לתם, ולמי שלא יודע לשאול. על הרשעים נוותר.

לזימון פגישה בנושא – לחץ כאן

 

יוצאים לחופשה ומשאירים מאחור בית בטוח

חג הפסח מתקרב ועמו תכנון החופשה המסורתית. ככל שהנכם מתכננים העדרות ממושכת מחוץ לבית, ישנם מספר נושאים שרצוי להקדיש גם להם את תשומת הלב כחלק מההערכות לחופשה.

כאשר יוצאים לחופשה מרוחקת ומשאירים את הבית זמן רב ללא השגחה, קיים סיכון רב לכך שפורצים יפרצו לבית. בכדי להפחית את הסיכון לכך, החלטנו להביא בפניכם דרכי מניעה פשוטות שכל אחד ואחת מכם יכולים לעשות.


אחת מן הדרכים האפקטיביות ביותר למניעת פריצות לבית בתקופת העדרות ממושכת, היא גם האופציה הפשוטה ביותר. למעשה, היא אינה דורשת מכם דבר. כלומר, המנעו משיתוף ואל תודיעו לאנשים זרים על תכניות ההיעדרות שלכם.
בתוך כך, יש להימנע מדיווח על תנועות של יציאה מהבית ברשתות החברתיות ומומלץ לפרסם תמונות מהחופשה רק בסיומה שזמן שהנכם כבר בבית.

בנוסף לכך, שימו לב שאינכם משאירים סימנים המעידים על היעדרותכם מהבית. השאירו אור דולק ומכשיר רדיו/טלויזיה פועל, תתאמו מי שיאסוף את העיתון מהכניסה, או מי שיכול לבקר בבית מידי פעם בכדי שתראה בו תנועה ואם השארתם אוטו – כדאי שגם אותו יהיה מי שיזיז מידי פעם בפעם.
אם ברשותכם מערכת ‘בית חכם’ – העבירו אותה לתוכנית עם לוח זמנים שיתעתע במי שמעוניין לפרוץ אליכם.
חשוב לדאוג לתקינות האזעקה ומערכות המיגון בבית. בנוסף, יש לוודא כי במקרה של הפעלת המערכת תהיה תגובה מהירה.
עדכנו את חברת מוקד השמירה על העדרותכם המתוכננת.
לפני יציאתכם מהבית דאגו לכך שאין בחצר סולם שעשוי לסייע לפורץ לפרוץ לביתכם.


לפני שיוצאים לחופשה דואגים גם לביטוח נסיעות – לחצו כאן
להתאמת ביטוח דירה – לחצו כאן

הגיע הזמן לסדר את הניירת

דווקא לא מתכננים חופשה? אז למה שלא תנצלו את ימי החופש ואת אווירת הסדר והנקיון של החג לטובת ארגון מחדש של הניירות והמסמכים?
תיוק מסמכים מהווה אחד מהמוקדים הבעייתיים בכל בית. לרובנו יש ערימת ניירת שמחכה ל”מתישהו” שנדחה כל הזמן.
אז קודם כל, בעידן המודרני אפשר לאחזר הרבה מידע גם בלי לשמור עליו. ניתן לבקש מרוב נותני השירות לקבל מידע ודיווחים באימייל. בנוסף לכך, ניתן לסרוק מכתבים ולשמור בתקיות ייעודיות על גבי המחשב.
אם בכל זאת הינכם מעוניינים לשמור את הניירת במתכונת הישנה, הנה כמה כללים פשוטים יישומיים לשימושכם:
לפני שניגשים למשימת התיוק חשוב לאמץ עיקרון פשוט אחד: לפח, לתיוק או לטיפול.
אין טעם לשמור מעטפות למועד אחר. אם אינכם מתכוונים לפתוח אותה כעת, ככל הנראה לא תפתחו אותה לעולם. מעטפה שלא נפתחה תזרק ישר לפח.
לאחר שעשיתם מיון ראשוני, נעבור לעשות סדר בניירת לתיוק. רוצים לדעת מה לשמור ולכמה זמן? הנה שיטת עבודה מומלצת:

תלושי שכר – לשמור שנתיים. ניתן לזרוק רק אם יש טופס 106 על אותן שנים.

טופסי 106 – לשמור לתמיד. זוהי ההוכחה ששילמתם לביטוח לאומי וכן דיווח למס הכנסה אם תתבקשו. טופס 106הוא מסמך חובה בעת בקשה להחזר מס.

ביטוח מנהלים, ביטוח חיים, ביטוח רפואי, ביטוח סיעודי, דיווח מקרן פנסיה, תכניות חיסכון, קופות גמל, קרנות השתלמות – רצוי לשמור את הדוח השנתי לתמיד.

חשבונות טלפון, סלולארי, חשמל, גז, כבלים/לוויין, אינטרנט – לשמור שנה. זה ישמש אתכם למעקב אחר הוצאות וכהוכחה על תשלום אם יש חילוקי דעות עם ספק השירותים. תוכלו גם לבצע להשוואה בין חודשים לצורך בדיקה אם יש שינוי חד בגובה החשבון.

חשבון ארנונה – יש לשמור 7 שנים. אם יש טעות בחיובי הארנונה ניתן לתבוע החזרים לשבע השנים האחרונות.

קנסות תנועה – לשמור כהוכחה ששילמתם. אחרי שבע שנים יש התיישנות על קנסות תנועה (כמובן לא מדובר על עבירות חמורות שנידונו בבית משפט כמו במקרה של תאונה עם פצועים).

קנסות חנייה – 3 שנים ו-3 חודשים. לשמור כהוכחה ששילמתם. אחרי שלוש שנים ושלושה חודשים מיום משלוח הודעת הקנס/דרישת התשלום/התזכורת האחרונה, חלה התיישנות על העבירה.

תעודות אחריות – לשמור כל עוד האחריות בתוקף. מומלץ להכין תיק מיוחד לתעודות אחריות וחשוב לצרף לתעודת האחריות את חשבונית הקנייה. חשוב לציין מי הגורם האחראי לטיפול בכל מוצר (חנות/יבואן/אחר).

דפי בנק – ניתן לעקוב בחשבון אונליין ואין צורך לשמור.

דיווח כרטיסי אשראי – כדאי לעקוב ולבדוק. אם הכל כשורה אין צורך לשמור.

פנקסי שיקים – לשמור שנה אחורה. למעקב אחר הוצאות, רכישות מיוחדות ותשלומים.

משכנתה, הלוואות מבנק, הלוואות מחברת האשראי – לשמור עד לסיום החזר ההלוואה. אלא אם ביצעתם שינוי באופן ההחזרים או תשלום שחורג מהמסלול הרגיל, מספיק לשמור את הדיווח האחרון.

פתיחת חשבון בנק – לשמור כל עוד החשבון בתוקף. אם סגרתם את חשבון הבנק – שמרו לעוד שנה, למקרה של בירורים או חילוקי דעות.

הזמנת כרטיס אשראי – לשמור כל עוד הכרטיס פעיל.

הצטרפות לחברת כבלים/לוויין, ספק אינטרנט, שירותים סלולאריים – לשמור כל עוד ההסכם בתוקף. אם עברתם לחברה אחרת שמרו לעוד שנה, למקרה שימשיכו לחייב אתכם בטעות.

חוזה עם מקום העבודה – לשמור לתמיד. יש בחוזה סעיפים הקשורים להפרשות פנסיוניות, החוזה ישמש בסיס משפטי במקרה של חילוקי דעו

בברכת חג פסח שמח וכשר,

ארל’ה פרסי וכל משפחת אגם פתרונות.

ליין ביטוחים פיננסים

קהילת אגם היקרה, שווקי הביטוח בשנים האחרונות הולכים ומתפתחים בתמיכת הטכנולוגיה והכלכלה העולמית. שמחים להציג בפניכם ליין ביטוחים ייחודי ללקוחות אגם פתרונות. ביטוח סייבר

עושים לכם ‘סדר’ בביטוח רכב חשמלי ועמדות טעינה

קהילת אגם היקרה,עם בוא האביב אנו מאחלים לכם ולמשפחותיכם שמחה, שגשוג וצמיחה.אנו מקווים שתזכו לאינספור התחלות וחוויות חדשות, הגשמה עצמית, בחיים הפרטיים והעסקיים כאחד.

נכסים לא סחירים

לקוחות יקרים, כחברים בקהילת לקוחות אגם פיננסים, נרצה לשתף אתכם מעת לעת בכתבות מעניינות , בסקירות שוק ההון המתבצעות כל תקופה באפיקי השקעה חדשים,