ביטוח דירה למשכנתא

מזל טוב!
אתם עומדים לרכוש את הנכס החשוב של חייכם – דירה / בית. כאשר תיגשו לבנק לצורך לקיחת הלוואה ייעודית לרכישת הנכס- הבנק יתנה את מתן ההלוואה ברכישת כיסוי ביטוח ייעודי למשכנתא.
ביטוח המשכנתא מורכב מביטוח לנכס המשועבד –ביטוח דירה למשכנתא ומביטוח החיים של הלווה.

ביטוח מבנה למשכנתא

ביטוח מבנה למשכנתא מופעל כאשר נכס המגורים בגינו נלקחה המשכנתא ניזוק בצורה רצינית. בין אם הדבר קורה עקב אסון טבע, תאונה או שריפה, למשל, רוצה להיות הבנק משוכנע כי הכספים יגיעו אליו חרף ההסתבכות הכלכלית של המבוטח, שמביאה לא פעם להפסקת התשלומים.

במקרים רבים, כאשר נדרשים סכומים גבוהים להשבת המבנה לקדמותו, חברת הביטוח היא שתדאג לכך. היבט חשוב נוסף של ביטוח המבנה הוא השמירה על ערכו של הנכס. תשלומים אלה מונעים משוויו של הנכס לרדת, דבר שעלול להוריד את סכום התשלומים לבנק המשכנתאות.

יש לזכור כי נדרש שהבנק יאשר את ביטוח המשכנתא אשר סיכם עליו הלקוח. כאשר האחרון לא עומד בתנאי ההלוואה, יכול המוסד הפיננסי להחליט על פסילת הביטוח, או לחילופין לערוך הסכם ביטוח אחר- ולחייב את המבוטח בתשלומי הפרמיה על כך.

מה מכסה הביטוח? ומה לא?

רשימת המקרים בהם יופעל ביטוח משכנתא משתנה בכל עסקה ועסקה, אם כי ישנם מספר מאפיינים אשר חוזרים כמעט : נזקי טבע, שריפות, שטפונות, נזקי צנרת או אינסטלציה וכן הלאה.

ביטוחי משכנתא לא יכסו בדרך כלל פגיעות הנגרמות עקב פעולות איבה או מלחמה, הריסה של מבנים על ידי הממשלה או קברניטי הערים וכן כל נזק אשר מכוסה על ידי מס הרכוש. בנוסף, ההתייחסות בנזקים תהיה אך ורק אל חלקי הדירה הקבועים (קירות, חלונות, ארונות חשמל), ולא אל תכולת הדירה. לצורך זה, כמובן, עומדות פוליסות ביטוח דירה על סוגיהן.

הרחבות אפשריות של ביטוח מבנה למשכנתא
חשוב להדגיש כי כמעט כל פוליסת ביטוח מבנה ניתן להרחיב, בתוספת תשלום שאינה משמעותית יתר על המידה. בין ההרחבות האפשריות המוצעות כיום לרוכשים: הוצאות שכר דירה חלופית, הוצאות פינוי הריסות, חבות מעבידים, פגיעה בצד ג, נזקי איטום, שירותי רפואה וחירום- והרשימה עוד ארוכה.

חלק מהתוספות מאפיינות גם סוג מסוים של נכסי מגורים, לרבות בתים פרטיים. ביטוח לגינה ולצומח המכסה נזקים הפוגעים בצמחים, במערכות ההשקייה או במחסן הסמוך לבית, כמו גם כיסוי נזקים שגורמות חיות המחמד, בהחלט יכולים להתאים לרוכשי דירה מסוימים.

כמה זה עולה לי?

סכום הפרמיה החודשית שיידרש המבוטח לשלם עבור ביטוח המבנה שלו מושפע ממכלול רחב של גורמים ובעיקר שווי הנכס וסכום המשכנתא המוצע על ידי הבנק. לרוב, עלות ביטוח המבנה תהיה כאחוז או שניים מעלות המשכנתא, אם כי מספר זה יכול להשתנות במידה רבה.

אנו בסוכנות הביטוח אגם פתרונות ליווינו אלפי לקוחות בעת רכישת הדירה שלהם ודאגנו להתאים להם את הכיסוי המיטבי במחיר אטרקטיבי. נשמח ללוות גם אתכם ולעזור לכם בהגנה על הנכס החשוב של חייכם!

רוצים לשמוע פרטים נוספים?

שירותים נוספים שאולי יעניינו אותך

ביטוח בריאות – כי בגורל לא משחקים!
הגנה משפטית מקיפה לנהגים בכל אירוע בכביש.
הגנה משפטית מקיפה לנהגים בכל אירוע בכביש.
ביטוח נסיעות לחו”ל מגן עלינו מפני הוצאות כספיות גבוהות שעלולות להיגרם בזמן השהייה בחו”ל.
הפתרון המושלם לבעלי נכסים: ביטוח מקיף לשכירות קצרת מועד/ שכירות בשיטת Airbnb ופלטפורמות אינטרנטיות אחרות.
מספק הגנה רחבה על בעלי מקצועות חופשיים וספקי שירות שונים בפני תביעות נזיקין המוגשות נגדם בגין רשלנות מקצועית.