ביטוח בנייה פרטית

לא בונים לפני שמבטחים!

סוכנות אגם פתרונות ביטוח גאה להציע את פוליסת הבניה הפרטית המקיפה, רחבה, זולה והמקצועית ביותר הקיימת בישראל! מדובר בכיסוי ביטוחי בתנאי הביט שחובה שכל יזם / בונה פרטי ירכוש לפני תחילת הבניה!

ביטוח “בונים בית” הוא מוצר ייחודי שמטרתו לספק מעטפת ביטוחית ממוקדת לאנשים פרטיים שבונים את ביתם באופן עצמאי. הפוליסה רחבה מאוד וכוללת מגוון רחב של כיסויים המותאמים לבונה הפרטי על-פי המאפיינים השונים של כל פרויקט כגון: היקף הבניה, עלותו והצרכים הייחודיים של כל יזם/ בונה.

הפוליסה מעניקה כיסוי למגוון סיכונים שעלולים להתרחש במהלך ביצוע העבודות, מתחילת הקמת הפרויקט ועד לסיומו. הפוליסה כוללת שלושה פרקים עיקריים: רכוש, צד שלישי (ג’) וחבות מעבידים ותקפה למשך 24 חודשים. בנוסף ישנם עוד 24 חודשים של תקופת תחזוקה מורחבת.

הפוליסה מכסה אתכם הבונה והיזם והיא מגנה עליכם מתביעות שעלולות “להתגלגל” מהקבלן אליכם כמו גם תביעות שקשורות אליכם ישירות כבעלי הקרקע ויזמי הבניה.
לצערנו הרב אנו שומעים על לא מעט משפחות שלא היו מכוסות בכיסוי ביטוחי מתאים ונאלצו לשלם מאות אלפי שקלים(!) בגין תביעות עובד או לחילופין כיסוי נזק הנגרם בגוף או ברכוש וכתוצאה מכך נשארו ללא תקציב לסיום הבניה, נטלו הלוואות ובניית הבית נגררה שנים רבות וזאת מכיוון שלא היה להם כיסוי ביטוחי. על פי החוק מרגע שמתבצעות עבודות במגרש שלכם ולא משנה מי מבצע אותן, מעצם היותכם הבעלים של הקרקע, אתם אחראים לכל מה שקורה עליה.

חשוב שתבינו,
גם אם לקבלן שלכם יש ביטוח – ביטוח זה אינו מספק ומשאיר אתכם – הבונים חשופים לתביעות בזמן הבניה ולאחריה. לפי החוק, כבעלי הקרקע אתם אחראים על כל מה שקורה בה ולכן – חובה לבטח באופן פרטי את הבניה לפני שמתחילים לבנות! לא בונים לפני שמבטחים!! ללא ביטוח “בונים בית” אתם חשופים באופן אישי לכל אורך הבניה וגם לאחריה במידה וישנם נזקים ותביעות.
את הביטוח חובה לעשות לפני תחילת הבניה! במידה ותחליטו לבטח לאחר שתתחילו לבנות, לא בטוח שניתן יהיה לרכוש כיסוי ובמידה וכן, הוא יהיה יקר יותר.
אנו סוכנות אגם פתרונות ביטוח מלווים מאות רבות של בונים פרטיים וללא ספק מובילים בתחום.

להלן שאלות ותשובות נפוצות

חשוב להבין – בחוק ובפסקי דין רבים נקבע כי: “בעלים ומחזיק של מקרקעין חב חובת זהירות מיוחדת כלפי מבקר בקרקע שבחזקתו.” כך שהיזם / הבונה חשופים לתביעות ישירות או עקיפות.

לצערנו הרב אנו שומעים על לא מעט משפחות שלא היו מכוסות בכיסוי ביטוחי מתאים ונאלצו לשלם מאות אלפי שקלים(!) בגין תביעות עובד או לחילופין כיסוי נזק הנגרם בגוף או ברכוש וכתוצאה מכך נשארו ללא תקציב לסיום הבניה, נגררו להלוואות ובניית הבית נגררה שנים רבות.

על פי החוק מרגע שמתבצעות עבודות במגרש שלכם ולא משנה מי מבצע אותן, מעצם היותכם הבעלים של הקרקע, אתם אחראים לכל מה שקורה עליה.

יש שיגידו אבל רגע, לקבלן שלי יש ביטוח, למה אני צריך לעשות ביטוח נוסף בעצמי ? התשובה לכך מאוד פשוטה – ראשית חשוב מאוד לבדוק שלקבלן יש אכן ביטוח, אך שימו לב שלבעלי מקצוע נוספים לא תמיד יש (טייחים, רצפים, אנשי אלומיניום, עובד ביומי וכו’) כמו כן הקבלן לא ייקח אחריות על עבודות שאינן באחריותו הישירה. בנוסף, ישנם לא מעט מבקרים באתרי הבניה השונים שרוצים לראות איך נראה הבית וכו’. מי יכסה את הפציעה שלהם ? אתם(!) ולא פחות חשוב!

• לעיתים התביעה מגיעה כשאין בינכם ובין הקבלן יחסים יותר (הסתיימה הבניה, הקבלן עזב באמצע הפרויקט …) ועכשיו לך תרדוף אחרי הקבלן…

• לעיתים נפרדים מהקבלן ואז אתם עלולים להישאר חשופים ללא הביטוח של הקבלן

• לעיתים הביטוח של הקבלן אינו מספיק ושוב – אתם חשופים וגם שמסיימים את הפרויקט – עדיף שבמקרה של תביעה, הכספים מחברת הביטוח יגיעו אליכם ולא אל הקבלן במידה ויש בינכם סכסוך כספי או אחר.

ללא צל של ספק- אם חשוב לכם להיות מכוסים במקרה של תביעה תדאגו לביטוח אישי שלכם לפרויקט ואל תסמכו על הביטוח של הקבלן.

עלות הביטוח הינה שולית בין 2,000 – 4,000 ₪ לעומת השקט הנפשי והכיסוי שהביטוח נותן וביחס לשווי הפרויקט וגודל הנזק הכלכלי אליו אתם חשופים. על מנת להבטיח שתסיימו את הבניה בצורה חלקה ולא תכנסו לחובות למשך חייכם – ממש חובה! לרכוש ביטוח בנה ביתך שיבטיח שקט נפשי וייתן לכם הגנה מקיפה לכל מי שמגיע ועובד בפרויקט שלכם.

להלן מספר דוגמאות לנזקים אפשריים בתהליך הבניה:

• אחד העובדים נפל מסולם ונפצע.
• צינור של הרשות המקומית התפוצץ מחפירות בשטח שלכם
• כשל בטיחותי גרם לפציעה של אחד העובדים.
• מספר חודשים לאחר סיום הבניה החלו להתגלות ליקויים שאירעו בתקופת הבנייה.
• שכנים\חברים\ סקרנים שהגיעו לראות את הבית ונפגעו במגרש שלכם.
• הבית של השכן ניזוק כתוצאה מהעבודה אצלכם במגרש.

ביטוח בנה ביתך חובה לעשות לפני תחילת הבניה. בשלב סיום התוכניות ולפני כניסת הקבלן לתחילת העבודה חובה לדאוג לביטוח. הביטוח ניתן לשינוי במהלך הבניה (סכומי ביטוח וכדומה מול הסוכנות) אבל במידה והפרויקט התחיל קשה יהיה לבטח אותו! דאגו לביטוח לפני שהבניה התחילה.

לתשומת ליבכם הגנות נדרשות, הן על פי תנאי הפוליסה והן לשקט הנפשי שלכם:

√ גידור של כל שטח הבניה.
√ שילוט

חשוב להדגיש כי ‘ביטוח בנה ביתך’, בנוסף לכיסוי החשוב של נזקי גוף לצד שלישי ו\או לעובדי הפרויקט, מכסה גם נזקים פיזיים לפרויקט עצמו הביטוח אינו מכסה נזקים שאינם פיזיים כגון: צבע לא יפה, גדר עקומה לעין… הביטוח אינו מכסה נזק עצמי לבונה. בשביל זה נדרש לעשות ביטוח תאונות אישיות, אובדן כושר עבודה וכולי.

הפרוספקט המלא

רוצים לשמוע פרטים נוספים?

שירותים נוספים שאולי יעניינו אותך

ביטוח נסיעות לחו”ל מגן עלינו מפני הוצאות כספיות גבוהות שעלולות להיגרם בזמן השהייה בחו”ל.
הפתרון המושלם לבעלי נכסים: ביטוח מקיף לשכירות קצרת מועד/ שכירות בשיטת Airbnb ופלטפורמות אינטרנטיות אחרות.
מספק הגנה רחבה על בעלי מקצועות חופשיים וספקי שירות שונים בפני תביעות נזיקין המוגשות נגדם בגין רשלנות מקצועית.
ביטוח שותפים בא למנוע טלטלה עסקית, כלכלית וחברתית עקב מות אחד השותפים והוא נותן פתרון בריא להמשך העשייה בחברת שותפים.
להבטיח פיצוי כספי למפעל, לחברה, לארגון על אובדן איש מרכזי (איש מפתח) בגלל מקרה מוות או נכות (הפסקת עבודה).
מעניק כיסוי כספי בגין תביעה שהוגשה כנגד נושא משרה בעטיו של מחדל או רשלנות מקצועית.